Autobusi sa juga nepoželjni u Beogradu?

Autor: Lj. Pavlović

„Odlaganja selibde međugradskih autobuskih polazaka sa postojeće Beogradske autobuske stanice u Savskom amfiteatru na novi BAS u novobeogradskom Bloku 42, čini se više neće biti,“ najavila je Nova ekonomija. To će, kako piše, najviše pogoditi putnike koji dolaze sa juga Srbije.

„Kako je pojašnjeno eKapiji, Ministarstvo finansija poslalo je dopise beogradskim sekretarijatima za javni prevoz i saobraćaj da nađu rešenje i ukinu trajno stajališta za međugradske autobuse na ulazu u Beograd iz pravca juga kako bi ti autobusi od 15. septembra počeli da saobraćaju do i od novog BAS-a samo preko obilaznice. Cilj je da im se onemogući da ubuduće koriste stajališta gradskog prevoza na kojima su godinama se zaustavljali, a od čega su najviše koristi imali upravo putnici,“ piše Nova ekonomija.

U odgovorui koji je e-Kpaija dobila od beogradskog Sekretarijata za javni prevoz. potvrđeno je da je Ministarstvo finsnasija, koje je u okviru radnog tela koji čine predstavnici samog ministarstva, Privredne komore Srbije, BAS-a i gradskih sekretarijata za saobraćaj i javni prevoz, „iniciralo usaglašavanje režima saobraćaja linija međumesnog prevoza nakon preseljenja glavne autobuske stanice na novu lokaciju u Blok 42 na Novom Beogradu .Predlog odluke je takav da autobusima na linijama međumesnog prevoza neće biti dozvoljeno korišćenje mosta Gazela, kao i ulazak u grad iz pravca saobraćajne petlje Bubanj potok, odnosno vozila će biti usmeravana na korišćenje Obilaznice oko Beograda.“

Na osnovu toga, svi putnici iz pravca juga više neće moći da na gradskim stajalištima duž motoputa, na kojima se zaustavljaju brojni gradski autubusi, prelaze na te linije i odlaze u delove Beograda koji su im potrebni., ali je u planu da ubuduće svi ti putnici presedaju na gradske linije kod Tranšpeda.

„Autobusko stajalište Tranšped u postojećem režimu saobraćaja korisite linije gradskog i prigradskog prevoza br. 70, 354, 460, 461, 462 i 463 i novim aktom biće omogućeno i korišćenje od strane vozila međumesnog prevoza. Izvođenje bilo kakvih građevinskih radova nije preduslov ostvarivanju navedenog režima saobraćaja“, podaci su Nove ekonomije. gradskog sekretarijata., napominjući da je pitanje koliko će ovo u praksi značiti putnicima koji žele da stignu do centra glavnog grada, ako se zna da od navedenih gradskih linija „centralniju“ trasu ima samo linija 70 koja vozi na trasi između RK IKEA i Bežanijske kose, dok su ostale perifernije i od male su koristi onima koji u Beogradu ne žive.

„Dovoljan je primer linije 354 koja povezuje Šumice i Zaklopaču. Osim toga problematičan je i njihov interval polazaka. Po svemu sudeći, većina putnika koji ne budu imali izbora, presedaće na liniju 70, ali problem je što ni ona nema česte polaske u toku dana i što je reč o solo, a ne zglobnom vozilu.

Uz to, nejasno je i da li je rađena neka studija koja bi potvrdila da li će stajalište Tranšped moći da u istom trenutku primi veći broj međugradskih autobusa, kao i da li na tom stajalištu ima dovoljno prostora i odgovarajućih nadstrešnica za sve putnike koji na njemu budu ubuduće izlazili, pogotovu kada moraju gradska vozila da čekaju po kiši ili vrućini.

Pritom, otvara se pitanje i da li će ubuduće putnicima iz unutrašnjosti u povratku jedina opcija biti da idu na novi BAS, jer u suprotnom smeru kod Tranšpeda ne postoji stajalište, podsećaju sagovornici upućeni u ovu temu.“

A na novoj autobuskoj stanici u sa platoom i peronim, ogradom i nadstrešnicom i dalje nema šalter salu i prateći sadržaj.

Čitaoci koji žele da podrže rad našeg portala to mogu da učine uplatom na dinarski žiroračun, sa naznakom "DONACIJA"

PODACI ZA UPLATU
Primalac: Portal Vesnik 017, Sime Pogačarevića 12, Vladičin Han
Broj žiroračuna: 205-423569-81

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *