Komentar
Autor: Lj. Pavlović
Udruženje za zaštitu potrošača „Efektiva“ juče je povelo akciju bojkota pojedinačnih trgovinskih lanaca. Prvi na listi je „Delez“, u čijem su sklopu prodavnice „Maxi“ i „Shop&Go“, kao najskuplje.
Srećom, pa ih u Vladičinom Hanu nemamo, i ne moramo da brinemo i o tome! I u osadašnjim akcijama akcija koje su aktuelne i u bivšim jugoslovenskim republimama, teško da je i bilo nekakvih rezultate, kao odgovor megamarketima zbog cena koje su na nivou, ili čak i veće, u odnosu na najrazvijenije zemlje u Evropi. Dosadašnji bojkoti su se poklapali sa petkom, pijačnim danom, kada trgovine u Vladičinom Hanu beleže najveći promet, zbog dolaska ljudi iz okolnih sela pijačnog dana i velikih nabavki. Na stranu to, što pored „Idee“ i od nedavno „Amana“, megamarketi u širokom luku zaobilaze mesto sa oko 16.000 stanovnika u celoj opštini, dve veće fabrike i isto toliko banaka, koje su možda i najbolji pokazatelj o stanju platnog prometa. Sa prosečnom platom koja je i dalje daleko ispod republičkog i prosečnim penzijama ispod minimalne zarade, mnogi bojkot i nesvesno sprovode. Prema jednom od satiričnih statusa – svakog meseca bojkotujem prodavnice od 15. u mesecu, do sledeće penzije.
Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku od sredine lanjske godine, u Srbiji je bruto domaći proizvod po stanovniku za 54 odsto ispod proseka Evropske unije. Što se tiče naše zemlje, unutar regiona vladaju velike sicijalne razlike. Beogradski region beleži 58,3 odsto veći iznos BDP po glavi stanovnika u odnosu na republički i na vodećem je mestu u zemlji sa 40 odsto udela. Iza njega je region Vojvodine sa 26,4 odsto , dok je na lestvici region Južne i Istočne Srbije poslednji, sa 15,2 odsto, ili za 43,1 odsto manjim BDP u odnosu na Beograd, S tim što na primer hleb, isto košta i u Hanu i u Beogradu.
Hančani možda i nisu toliko lokalpatriote pa se drže slogana -Kupuj domaće tj. u domaćim većim marketima, dok se u manjim radnjama „beleže“ recke. Međutim, koliko je ona recipročna? Da li se poštovanje prema kupcima, recimo, vraća izlaganjem robe sa isteklim rokom trajanja ili cenama koje su različite na rafu i u kasi
Prema planu „Efektive“, koji urađen na osnovu anketuranja građana, sledeći na listi za bojkot je „Merkator“, koji „drži“ „Ideu“ i „Rodu“, a nakon njih „Lidl“.
Ilustracija: pixabay
Čitaoci koji žele da podrže rad našeg portala to mogu da učine uplatom na dinarski žiroračun, sa naznakom "DONACIJA"
PODACI ZA UPLATU
Primalac: Portal Vesnik 017, Sime Pogačarevića 12, Vladičin Han
Broj žiroračuna: 205-423569-81