Srpska železnica slika neulaganja a u toj slici Vladičin Han kao pre 1886. kada pruge nije bilo

Vladičin Han kao pre 147 godina, nema železnički prevoz putnika. Redukcija vozova počela je pre oko decenije, da bi na kraju zbog rekonstrukcije železnižke pruge od Niša do Doljevca, od oktobra 2021. godine prestao da saobraća i putnički voz Niš-Preševo. Prevozno sredstvo koje su najčešće koristili penzioneri i studenti iz ovog mesta, ali i Surdulice i Bosilegrada, ne treba očekivati u skorije vreme, jer će radovi trajati ukupno tri godine. Za modernizaciju i rekonstrukciju koridora Beograd-Niš-Preševo, ukupne dužine od 350 kilometara, biće izdvojene 2,5 milijarde evra.

Brzih vozova, kao ni putničkih, takođe, nema. To za Hančane i nije neka novina, računajući da skoro 10 godina unazad, iako je brzi voz Beograd-Skoplje-Solun prolazio kroz Han, ipak nije stajao u njemu. I pored zalaganja tadašnjeg šefa, Miloša Cvetkovića, ali i kasnijih, dok je nekada izostajala urgenicija lokalne samouprave, Železnica Srbije je skoro svake godine obećavala, ali nije i realizovala obećanje da će voz ponovo stajati na železnižkoj u Hanu. Saobraćaj na ovoj pružnoj deonici odvija se periodično samo za teretne vozove.

Da je rekonstrukcija pruga neophodna, pa i ove jedne od najstarijih u Srbiji koja je sagrađena daleke 1886. godine, potvrđuje izjava Nenada Stanisavljevića, iz Infrastrukture železnice Srbije, koju prenosi Sputnik, da su učestala iskliznuća vagona na prugama Srbije uzrok dugogodišnjeg neulaganja. Prema tim podacima, po kvalitetu želežničkog saobraćaja smo daleko ispod evropskog standarda. Samo je trećina elektrificirana. Na oko polivini naših pruga vozovi se kreću brzinom od 60 kilometara na sat, a na 750 km upola sporije. Od 2012. godine pa do sada modernizovano je 780 km i izgrađeno oko 100 km novih pruga.

Da je rekonstrukcija pruge u na jugu Srbije neophodna ne postoji dilema, posebno što kroz mnoge gradove prolazi, pa i kroz Vladičin Han se prostire tik uz glavnu ulicu, a trenutno njome saobraćaju isključivo teretni vozovi. Međutim, ostaje nedoumica da li će Hančani, Surduličani i Bosilegrađani imati koristi od toga, ako se zna da je Železnica Srbije, pre više od 10 godina počela da ukida stajanja u Hanu kada je u ovim opštinama bilo oko 55.000 stanovnika i svoj potez pravdala ekonomskim pokazateljima i naseljenošću, ako znamo da nas je sada u njima manje od 50.000 pa i više?

Čitaoci koji žele da podrže rad našeg portala to mogu da učine uplatom na dinarski žiroračun, sa naznakom "DONACIJA"

PODACI ZA UPLATU
Primalac: Portal Vesnik 017, Sime Pogačarevića 12, Vladičin Han
Broj žiroračuna: 205-423569-81

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *