Kako će izgledati nastava u školama od 1. septembra

Ministarstvo prosvete, nakon majskih tragedija, uputilo je svim osnovnim i srednjim školama Smernice za organizaciju i realizaciju obrazovno-vaspitnog rada u školskoj 2u predstojećoj školskoj godini. Poseban akcenat, prema smernicama, je na unapređivanju vaspitnog rada sa učenicima – razvoj pozitivnih ljudskih vrednosti kod učenika i unapređivanje odnosa zasnovanih na međusobnom poštovanju, saradnji i solidarnosti uz uvažavanje različitosti.

Na osnovu toga, prvi nastavni dan trebalo bi da protekne u razgovoru sa učenicima kako bi se upoznali sa planom rada, kao i pokrenuti zajedničke razgovore sa svim akterima školskog života, u cilju pravljenja obrazovne strategije kojom se odnosi u školi zasnivaju na poštovanju, uvažavanju, saradnji i solidarnosti. Prva nastavna nedelje predviđena je za organizovanje tematske nastave, sa radionicama i drugim aktivnostima usmerenim ka negovanju empatije, vrednostima međusobnog poštovanja, saradnje i solidarnosti, uz uvažavanje različitosti. U drugoj nastavnoj nedelji nastavnici sprovode inicijalno procenjivanje u okviru pojedinačnih predmeta, programa nastave i učenja i vrše dalje planiranje obrazovno-vaspitnog rada u skladu sa rezultatima inicijalnog procenjivanja.

 Škole su u obavezi da godišnjim planom rada predvide samovrednovanje rada škole u oblastima kvaliteta – Podrška učenicima i Etos, opšta atmosfera u školi – tolerancija, osećaj zajedništva, dobri međuljudski odnosi, osećaj bezbednosti, briga o učenicima, partnerstvo sa roditeljima, dobra komunikacija i dr. Tokom prvog meseca u novoj školskoj godini sprovešće se i procena adaptacije za učenike petog razreda osnovne i prvog razreda srednje škole na novu sredinu i planiraće se mere podrške sa nastavnicima i učenicima. Zavod za unapređenje obrazovanja i vaspitanjakreirao novu slobodnu nastavnu aktivnost za učenike od petog do osmog razreda osnovne škole- Vrline i vrednosti kao životni kompas.

U novoj školskoj godinu u srednjim školama posebna pažnja biće usmerena na izborne programe kojima će se podržati razvoj pozitivnih ljudskih vrednosti.

Do kraja prvog polugodišta, škole će zajedno sa učenicima i roditeljima kreirati identitet ili moto škole, tako što će definisati zajedničke vrednosti, očekivana ponašanja i ishode ponašanja u okviru škole i društva u celini, koje su u skladu sa utvrđenim identitetom, navodi se u smernicama. Prema smernicama, propagiraće se i ohrabrivati ponašanja učenika, nastavnika i roditelja u skladu sa definisanim identitetom škole, a on će se kontinuirano obogaćivati i promovisati kako u nastavi tako i izvan škole.

Čitaoci koji žele da podrže rad našeg portala to mogu da učine uplatom na dinarski žiro-račun.
PODACI ZA UPLATU
Primalac: Portal Vesnik017, Sime Pogačarevića 12, Vladičin Han
Svrha upalte: donacija
Broj računa: 205-423569-81

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.