Autor: Lj. Pavlović
Jug naše zemlje je skoro deceniju parcijalno „odsecan“ od železničkog prevoza putnika da bi sada prugom prolazili samo teretnjaci. Iako su retki, ljude koji rade u Industrijskoj zoni u Suvoj Moravi kod Vladičninog Hana brine pružni prelaz ka fabrikama, oko koga buja zeleno rastinje.
„Iako postoji rampa na pruzi i, istina, vozovi retko prolaze, pitanje je šta u slučaju zakazivanja rampe kada je preglednost ovakva kakva je?“ pita jedan od radnika koji radi u Suvoj Moravi.
Iako vozovi retko prolaze, nesreće se ipak događaju. Nedavno je jedne bilo kod Stubla, na neobeleženom prelazu koji ljudi ipak koriste. Pitaju se da li će dotrajala pruga i neuklonjeno rastinje oko nje, možda će i potrajati sve do početka radova na rekonstrukciji koji se stalno odlažu.
Ređaju se godine i stalno pomeranje rokova za rekonstrukciju pruge na jugu Srbije. U novembru prošle godine potpisan je memorandm između Srbije i Severene Makedonije o zajedničkoj izgradnji železnice od Niša do Skoplja, a sredstva će tražiti od Evropske unije. Projektovanje deonice Niš – Preševo, duge 135 kilometara je zadatak naše zemlje, dok će partneri iz SM projektovati oko 50 kilometara od granice do Skoplja.
Prema prvobitnim najavama, ova trasa železnice trebalo bi da bude završena do 2025. godine, kada je najavljivano da će se vozovi kretati brzinom od 100 kilometara na sat, da bi već prošle tadašnji resorni ministar, Goran Vesić najavljivao duplo brže vozove i na jugu Srbije.
Čitaoci koji žele da podrže rad našeg portala to mogu da učine uplatom na dinarski žiroračun, sa naznakom "DONACIJA"
PODACI ZA UPLATU
Primalac: Portal Vesnik 017, Sime Pogačarevića 12, Vladičin Han
Broj žiroračuna: 205-423569-81
Sta ce da cekaju rastinje da se okrci uzmite sami uradite to