Ako na prečac primenjujemo zakon u osnovnim školama, kada će početi da se primenjuje onaj o poreklu imovine donet pre više godina, pitaju neki prosvetari?

Dok zaposleni u Osnovnoj školi „Vojvoda Radomir Putnik“ u selu Džep, u opštini Vladičin Han, čekaju odluku Ministarstva obrazovanja i tehnološkog razvoja o  kombinovanim odeljenjima u višim razredima, tenzije ne prestaju. Zaposleni se pitaju ako ih zakonske odredbe mimoiđu ove školske godine, ]šta će biti naredne? Komentarišu  kako je zakon kojim je predviđeno spajanje različitih razreda od 5. do 8. razreda u jedno, donet bez najave,  kako će njime  deca iz seoskih sredina i manjih škola biti diskriminisana,  a zaposelnima preti gubljenje radnih mesta.

Nenad Vučković, nastavnik u OŠ „Vojvoda Radomir Putnik“ u Džepu

„Podjednaka prava dece na obrazovanje propisana su zakonom. Spajanjem razreda  u razrednoj nastavi u malim školama, deca su već diskriminisana.  Sada se pokušava implementacija izmena Zakona o obrazovanju i vaspitanju, donetim pre oko devet meseci,  kojim bi se deca iz seoskih sredina dodatno diskriminasla, u višim razredima, spajanjem dva razreda u jedno odeljenje. Nastavnici, intelektualci i ostala sirotinja, isto tako bi mogla da pita kada će Zakon o poreklu imovine koji je donet pre više godina, početi da se primenjuje i krivično goni.  Tada bi se budžet napunio za sve ljude koji izgaraju i daju sve od sebe, pošteno radeći svoj posao,“ kaže Nenad Vučković, nastavnik fizičkog  i zdravstvenog vaspitanja iz Predejana, zaposlen u džepskoj školi.

Za donošenje izmena navedenog zakona kaže da je „urađeno mimo svih protokola, da o tome nisu prethodno upoznati saveti roditelja, da u školskim odborima govore da su to pojedini direktori sami tražili, a direktori se ipak bore da deca i dalje normalno pohađaju nastavu, kao što je slučaj u njihoboj školi .“

On je, veli, spreman da ispred roditelja i dece, sa kojima ima izuzetnu saradnju, stane u odbranu prava učenika, da i oni imaju jednaka prava kao i deca iz gradskih sredina.

„Niko ne može da me ubedi da je isto da čas traje 45 i 22,5 minuta. Mlađi učenici, koji u seoskim školama već rade u kombinovanim odeljnjima, već su uskraćena što učitelji tako drže nastavu.  Ipak, za vreme fizičkog, muzičkog ili likovnog, učitelji mogu da im pojasne gradivo i iz drugih predmeta, ili nadokande nesostatk vremena. To je nemoguće u višim razredima.  Kako će, uopšte,  deca biti skoncentrisana na gradivo, dok slušaju predavanja drugog razreda, iz drugog predmeta? Imamo izuzetnu saradnju sa roditeljima i učenike koji su izuzetni đaci, za koje izgaramo kao da su naša deca. Naša škola je jedina u hanskoj opštini koja je rangirana sa ocenom 4 . Za 22,5 minuta može da se obrazuje jeftina radna snaga. Mi već generacijama izvodimo na put slobodoumne ljude, koji imaju svoj stav, koji kritiku shvataju mnogo bolje od nekih već  formiranih ljudi – kao motiv da nepreduju, spoznaju prave stavri, brinu o sebi i sredini u kojoj žive, da budu bolji od nas,“ kaže Vučković.

Protiv kombinovanih odeljenja u OŠ „Vojvoda Radomir Putnik“ su svi, od direktorke , sindikata pa do zaposlenih, zajedno sa roditeljima koji su zapretili da će, ukoliko se promena desi, ispisati decu i premestiti ih u neku gradsku školu. Od četiri osnovne škole u hanskopj opštini, jedino ova ima seosko istureno  odeljenje  viših razreda, ali je na udaru donešenih promena zakona i zbog malog broja učenika.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.