Na listi 30 najčešćih problema oko reklamacija na kupljenu robu i usluge, na visokom 4. mestu ponašanje EPS-a

Udruženje potrošača Efektiva sačinilo je listu od 30 najčešćih problema sa trgovcima zbog kojih im se potrošači najčešće javljaju, a koja su gotovo po pravilu nezakonita ili imaju oblik nepoštene poslovne prakse. Na njoj se na zaviodnom 4. mestu nalazi EPS i petnaesetak pojedinačnih potrošačkih glavobolja sa ovim javnim preduzećem.

“ Pošto je EPS, s obzirom na vrstu usluge koju pruža i na teritoriju koju pokriva svojom uslugom (cela Srbija), najveći, najuticajniji i najzaštićeniji prekršilac potrošačkih propisa u Republici Srbiji, smatramo ispravnim da sve njegove najveće „hitove“ u disciplini gaženja potrošačkih prava podvedemo pod jednu stavku. Dakle, najpre zbog toga što EPS, radi zaobilaženja primene instituta zastarevanja, koristi nezakoniti i nepošteni sistem saldiranja potraživanja (predmet kolektivnog potrošačkog spora koji je Efektiva zajedno sa Republičkom unijom potrošača pokrenula pre 14 meseci, a u pogledu kojeg se Ministarstvo trgovine ne oglašava, a i zbog toga što EPS tretira potrošače kao stručnjake za pravo i računovodstvo, potrošači se žale prvenstveno da ne mogu da dokažu da su konkretni mesečni račun platili to jest da im je EPS uplatu po mesečnom računu raskinjižio negde drugde, zatim na iznos kamate i način njegovog obračuna, da kad dobiju opomenu pred utuženje ili isključenje ne mogu da dobiju specifikaciju duga po mesecima već samo objedinjenu cifru za plaćanje,“ navode iz Efektive.

Tu nastaje i problem, piše na sajtu udruženja, što potrošačima nije dopušteno da izmiruju tekuća mesečna potraživanja nakon što su utuženi pred javnim izvršiteljem, već se novac od uplata po mesečnim računima preusmerava na namirivanje obaveze koju će javni izvršitelj u izvršnom postupku ionako da naplati, na duplu naplatu utuženog duga, prvi put preko računa, a drugi put preko javnog izvršitelja, jer predlog za izvršenje nije povučen iako EPS može i mora da vidi da je dug namiren. Potrošači se takođe žale na višemesečna neočitavanja brojila, nesavesni obračun potrošnje, izdavanje računa po neispravnim nebaždarenim brojilima…

„Ima i retroaktivne izmene iznosa na računima na štetu potrošača – mesecima i godinama unazad zbog tobož neispravnog merila, skidanja brojila pod nejasnim okolnostima, nepotkrepljene optužbe o krađi struje i skidanju plombi sa brojila, uslovljavanje potrošačevog prava da uloži reklamaciju time da prethodno dokaže svojstvo krajnjeg kupca električne energije – dostavljanjem lične karte, uslovljavanje ponovnog uključivanja potrošača na mrežu prethodnom isplatom zastarelih dugovanja, uslovljavanje potpisivanja ugovora o snabdevanju sa novim vlasnikom nekretnine time da on prethodno namiri dugove za struju prethodnog vlasnika. 

Na ovoj listi, između ostalog, našli su se i probelmi potrošača zbog neočitavnja vodomera, niza kršenja zakona oko naplate daljinskog grejanja, đubrarine, nuđenje robe van prostorija trgovine koje su sve učestalije pa vam na kućne adrese nude masažere i navodna medicinska pomagala, zvanje telefonom i nuđenje raznih proizvoda, kršenje prava na raskid pretpolatničkog ugovora ili automatsko produženje istog nakon njegovog isteka. Jedan od veoma čestih problema je i odbijanje reklamacije patikla uz obrazloženje da „nisu pravilno održavane“, kao i bele trehnike…   

Čitaoci koji žele da podrže rad našeg portala to mogu da učine uplatom na dinarski žiro-račun.
PODACI ZA UPLATU
Primalac: Portal Vesnik017, Sime Pogačarevića 12, Vladičin Han
Svrha upalte: donacija
Broj računa: 205-423569-81

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.